Aa
تاریخ : شنبه 2 دي 1396
کد 1280

طنین شوق مهربانی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حمایت از کودکان سرطانی

جشن حمایت و همدلی با کودکان سرطانی با همکاری بنیاد خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرگان در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و به نقل از مفدا مراغه ، دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در این جشن، آشنایی بیشتر جامعه بخصوص دانشجویان با مشکلات کودکان سرطانی و حمایت مادی و معنوی از این کودکان را از اهداف برگزاری این جشن عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشکده در سالهای اخیرهمکاری تنگاتنگی با موسسات حمایتی دارند، افزود: هدف حوزه سلامت این است که همه بیماران به خصوص خانواده های کودکان سرطانی دغدغه ای جز مسائل درمانی نداشته باشند و در این راستا تلاش شده تا با جلب مشارکت خیرین حوزه سلامت، مرکز درمانی سرطان در شهرستان مراغه ایجاد گردد.
دکتر جنتی همچنین بیان کرد: خیرین در چنین مباحثی جلوتر از مسئولین حرکت می کنند و در برخی موارد شاید این ما مسئولین هستیم که در خصوص جذب و هدایت حرکتهای خیرخواهانه کم کاری کرده ایم.
دکتر جنتی ضمن اشاره به این مطلب که سلامتی افراد جامعه کاری بین بخشی است، تاکید کرد: موفقیت در حوزه سلامت همکاری همه اقشار، ارگانها و نهادهای جامعه رامی طلبد.
در ادامه این مراسم، مدیرعامل بنیاد خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرگان ضمن تشریح فعالیتهای بنیاد در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان گفت: هم اکنون سیصد و شصت بیمار سرطانی تحت حمایت مستقیم بنیاد می باشد که سی و شش نفر از آنان را کودکان سرطانی تشکیل می دهند.
وی همچنین افزود: میانگین سنی این کودکان از 1 تا 16 سال است.
دکتر بختیارزاده با بیان اینکه هزینه درمان کودک سرطانی بستگی به نوع درمان و بیماری دارد، گفت: پرداخت همه هزینه‌های مربوط به بیمارستان، آزمایشگاه و دارو از طریق کمک‌های مردمی تامین می شود.
گفتنی است در بخش بعدی برنامه، پیام نورمحمدی از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه و دبیر بخش پرستاران سلامت موسسه مهرگان به سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: این جشن با همکاری موسسه خیریه مهرگان دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار می شود.
وی افزود: اکثر اعضاء بخش پرستاران سلامت موسسه مهرگان دانشجویان این دانشکده هستند که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می کنند.
نورمحمدی در ادامه سخنانش هدف از برپائی این جشن را شناساندن آلام ومشکلات کودکان معصوم و بی گناه سرطانی به اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: حمایت از کودکان سرطانی و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی ار این قبیل در طول سال قطعا می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.
اجرای موسیقی زنده، پخش کلیپ تراشیدن موی سر دانشجویان برای همراهی با کودکان سرطانی، کیک بری توسط کودکان بیمار حاضر درسالن از دیگر بخشهای این جشن بود.
در بخش پایانی برنامه، مراسم گلریزان در حمایت از کودکان سرطانی برگزار شد که با مشارکت عالی خیرین در این حرکت خداپسندانه مبلغ قابل توجهی جمع آوری گردید.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 2 دي 1396
  • تعداد بازدید 143

اخبار

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون بکارگیری نیروی شرکتی کارشناس مراقب سلامت مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴جهت تشکیل پرونده گزینشی

1403/02/23

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

اجرای مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در روستاهای سیاری شهرستان مراغه

1403/02/14

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29