Aa
تاریخ : چهارشنبه 8 آذر 1396
کد 1257

مراسم استقبال از پزشکان متخصص جدید متعهد خدمت در شهرستان مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، طی مراسمی 14 پزشک متخصص جدید با تخصص های مختلف به مجموعه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه اضافه شد.
مراسم استقبال از پزشکان متخصص با حضور رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مراغه، مدیران بیمارستان ها و جمعی از همکاران در سالن ولایت ستاد مرکزی دانشکده برگزار شد.
دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده، ضمن اشاره به قدمت امور مربوط به سلامت در شهرستان مراغه، گفت: بیمارستان های شهرستان مراغه نزدیک صد سال پیش و خیلی پیشتر از بیمارستان های بسیاری از شهرستان های دیگر تاسیس شدند و این نشانگر اهمیت این حوزه در این منطقه است.
ایشان تصریح کرد: به خاطر موقعیت جغرافیایی، این شهرستان از دیرباز به عنوان قطب درمان و محل مراجعه بیماران از شهرستان ها و استان های همجوار بوده است. به این سبب همواره امور سلامت و ارتقای سطح آن در این منطقه مورد دغدغه بوده است.
دکتر علی جنتی اذعان کرد: در سند تدبیر و توسعه استان ها هم مراغه به عنوان قطب درمان جنوب استان آذربایجانشرقی به تصویب رسیده است و ما سعی می کنیم این نقش را به بهترین نحو در منطقه ایفاء کنیم.
رئیس دانشکده با اشاره به برخی از کاستی های موجود در حوزه سلامت، ادامه داد: واقعیت این است که حداقل 20% بیماران ارجاعی از شهرستان ها و استان های همجوار می باشد و زیرساخت های درمانی موجود پاسخگوی این حجم مراجعات نیست اما امیدواریم با افتتاح مرکز آموزشی درمانی سینا این مشکل تا حدودی حل شود. البته بی شک ما نیاز خواهیم داشت بیمارستان 350 تختخوابی را هم تاسیس کنیم.
وی خبر داد: در طی امسال پروژه های مانند بخش جراحی قلب باز و مرکز سرطان خیر ساز و همچنین چند پروژه ی دیگر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: علاوه بر متخصصین حوزه درمان، ما سعی می کنیم از همکاری چند فوق تخصص هم در معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی هم استفاده کنیم.
دکتر علی جنتی اذعان کرد: دانشکده سعی می کند در حد توان امکانات رفاهی را در اختیار پزشکان جدید قرار دهد و مطمئن هستیم همکاران متخصص جدید ما بیش از حد توان خود به بیماران خدمت خواهند کرد چرا که پزشکان همواره در کار خیر حرف اول را زده اند و نمونه بارز آن را در جریان منطقه غرب کشور شاهد بودیم.
وی افزود: اخلاق در پزشکان از نمره بسیار بالایی برخوردار است و قطعا همکاران جدید ما هم همه تلاش خود را برای رفع درد و رنج افراد بی پناه به کار خواهند بست.
در بخش دیگری از این مراسم، محمودی، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مراغه، ضمن خوشامدگویی به پزشکان جدید، گفت: حفظ سلامتی از مهمترین نیازهای بشر از ابتدای خلقت بوده است و این وظیفه ی خطیر به عهده پزشکان گذاشته شده است.
وی افزود: اما باید در نظر داشت تجویز دارو و درمان بیماری تنها مسئله ی سلامت نیست بلکه رفتار پزشک با بیمار از اهمیت بسیار بالای برخوردار است و یقینا پزشکان ما دارای این اخلاق حرفه ای هستند.
در بخش دیگری از این مراسم، دکتر احمدی، معاون درمان دانشکده، برنامه های حوزه معاونت درمان دانشکده را تشریح کرد و گفت: علاوه بر 14 پزشک متخصص به زودی 4 پزشک دیگر هم به مجموعه دانشکده اضافه خواهد شد که امیدوارم باعث ارتقای سطح درمان در مراکز درمانی دانشکده باشد.
مدیر اداره بیمه سلامت شهرستان مراغه و رئیس کلینیک های دانشکده از سخنران های دیگر این مراسم بودند که مسائل مربوط را تشریح کردند.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 8 آذر 1396
  • تعداد بازدید 368

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19