Aa
تاریخ : شنبه 15 مهر 1396
کد 1163

در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذائی ، مشکلات سلامت شهرستان مراغه بررسی گردید

به گزارش روابط عمومی ، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذائی شهرستان مراغه با حضور نماینده فرمانداری ویژه ، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه و همچنین معاونین دانشکده و سایر روسای ادارت شهرستان مراغه ، در سالن اجتماعات پردیس دانشکده برگزار گردید .
آقای محمودی نماینده فرمانداری ویژه شهرستان مراغه  در این نشست کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذائی مراغه گفت: فلسفه برگزاری این کارگروه، هم اندیشی و همکاری جمعی دستگاه ها و نهادها برای برون رفت از برخی مشکلات حوزه بهداشت عمومی شهرستان است.
وی ادامه داد: ریشه یابی، شناسایی و ساماندهی برخی مشکلات بخش سلامت و امنیت غذائی از جمله لجن کش های شهری با هدف پیشگیری از معضلات زیست محیطی، دستفروشان و جگرفروشی های غیرمجاز و نیز جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با ساماندهی و رفع این مشکلات، بخشی از دغدغه های آحاد مردم در سلامت، تامین امنیت غذائی و مشکلات زیست محیطی مرتفع خواهد شد.
دکتر جنتی ، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر اعضای این کارگروه در اجرائی شدن مصوبات آن گفت: مسائل مرتبط با بهداشت و سلامت جامعه قابل مقایسه با مضوعات دیگر نبوده و مسامحه در این حوزه برای جامعه قابل قبول و پذیرفته نخواهد بود.
دکتر جنتی افزود: برای رفع مشکلات موجود در بخش بهداشت عمومی به صورت اساسی و زیربنایی، عزم جدی مسئولان و همکاری دستگاه ها و نهاد های نظارتی و اجرایی نیاز است.
وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش بهداشتی مراغه ادامه داد: تاخیر در عدم ساماندهی دستفروشان و عرضه کنندگان مواد خام دامی از جمله جگرفروشی های سیار، عرضه نامناسب و غیربهداشتی مواد لبنی با منشا تولیدی نامعلوم از جمله مسائلی است که باید با عزم عمومی و فرهنگ سازی مرتفع شود.
ایشان اضافه کرد: رفع مشکل لجن کش های شهری و نیز عدم اجرای مناسب طرح ممنوعیت عرضه غیرمجاز قلیان در اماکن عمومی و واحدهای صنفی نیز با همراهی نهادها نظارتی و متولی امر ضروری است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این نشست با اشاره به روند ساماندهی لجن کش های شهری گفت: این مشکل با همکاری شهرداری، آب و فاضلاب شهری و محیط زیست با تعیین محل مناسبی برای تخلیه فاضلاب های جمع آوری شده به زودی مرتفع می شود.
دکتر احمد مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، با تاکید بر لزوم ساماندهی جگرفروشی های سیار با توجه به مخاطرات بهداشتی عرضه غیرمجاز فرآورده های دامی توسط این افراد در سطح شهر افزود: به دلیل عدم وجود صنف کاری و پروانه کسب و محل مشخص برای این دستفروشان، نظارت بر عرضه مواد غذائی در این امکان دشوار است.
دکتر مجتهدی درادامه خاطر نشان کردند : برای نظارت و برخورد با متخلفان در این زمینه در راستای تامین امنیت غذائی شهروندان، ساماندهی و ایجاد مکان مناسب برای استقرار این دستفروشان با برخورداری از موازین بهداشتی با همکاری شهرداری و سایر نهادها، بیش از پیش ضروری و حیاتی است.
دکتر خرمی ، معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی، نیز با اشاره به عرضه غیربهداشتی مواد لبنی به صورت فله ای و نیز وضعیت نامناسب کارگاه های تولیدی پنیر سنتی در منطقه گفت: حمایت از سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی برای تولید محصولات لبنی، بهترین راهکار برای تامین امنیت غذائی مردم خواهد بود.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 15 مهر 1396
  • تعداد بازدید 176

اخبار

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18