Aa
تاریخ : چهارشنبه 21 تير 1396
کد 1069

حضور دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در جشنواره عمران سلامت

به گزارش روابط عمومی، این جشنواره با تقدیر از حامیان و فعالان حوزه سلامت کشور، ظهر سه شنبه ۲۰ تیرماه ۹۶ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی پایان یافت .
به گزارش روابط عمومی، این جشنواره با تقدیر از حامیان و فعالان حوزه سلامت کشور، ظهر سه شنبه ۲۰ تیرماه ۹۶ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی پایان یافت .
جشنواره عمران سلامت با حضور رییس جمهور ، وزیر بهداشت و درمان ، روسای دانشگاههای علوم پزشکی ، مسئولان روابط عمومی دانشگاهها و سایر دست اندرکاران حوزه سلامت به منظور عرضه و نمایش دستاوردهای حوزه سلامت و تقدير و تشکر از فعالان اين عرصه برگزار شد.
در این جشنواره ملی ، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با حضور در جمع دیگر دانشگاههای علوم پزشکی کشور طرح های عمرانی اجرا شده و در حال اجرای دانشکده را به نمایش گذاشت.
دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه پس از شروع اجرای طرح تحول سلامت چندین مرکز بهداشتی درمانی را احداث و تعمیر کرده است. همچنین پروژه های احداث مرکز جامع سرطان، بلوک زایمانی، بخش های ویژه، توسعه بخش اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع)، احداث کیلینیک تخصصی، احداث دو سالن همایش از جمله پروژه های اجرا شده و در حال اجرای دانشکده می باشند.
دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، دکتر صدرالسادات، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، با حضور در غرفه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه تلاش های دانشکده را در حوزه عمران سلامت ستودند.
در بخشی از این جشنواره، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، ادامه اجرای طرح تحول سلامت را منوط به یکپارچه شدن مدیریت نظام سلامت و تجمیع بیمه ها دانست.
ایشان با اشاره به رضایت ۸۰ درصدی مردم به ویژه محرومان از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: در زمینه کاهش هزینه‌های مردم بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا پرداختی مردم از ۴۰ درصد به ۸ درصد رسید. همچنین پرداخت کلی از جیب مردم که بالای ۵۵ درصد بود بعد از طرح تحول سلامت به ۴۰ درصد کاهش یافته است.
وی با عنوان این مطلب که مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور زندگی و آبروی خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی کردند، افزود: حاصل اجرای طرح تحول سلامت، رضایتمندی بیش از ۸۰ درصد از مردم و به ویژه محرومان است.
هاشمی با اعلام این مطلب که برای کاهش پرداختی مردم در مراکز درمانی، بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان هزینه شد، ادامه داد: برای هر یک درصد کاهش پرداختی از جیب مردم باید ۷۹۰ میلیارد تومان هزینه شود.
وی افزود: پوشش بیمه همگانی برای نخستین بار پس از ۲۰ سال در دولت یازدهم اجرا شد. با افتخار می گوییم که بخش عمده ای از رنج مردم در حوزه سلامت، التیام پیدا کرده است.
هاشمی، اقدامات حوزه بهداشت در دولت یازدهم در تاریخ کشور را بی نظیر و بی سابقه دانست و گفت: اقتصادیون نباید تصور کنند که هزینه های زیادی در حوزه سلامت انجام می دهند.
وزیر بهداشت از رئیس جمهوری که در این مراسم حضور داشت، دو مطالبه درخواست کرد و افزود: برای موفقیت طرح تحول سلامت و ادامه اجرای آن، تولیت وزارت بهداشت و پایداری منابع مالی بسیار مهم است.
گفتنی ست فرماندار، جمعی از اعضای شورای شهر و خیرین سلامت مراغه در این جشنواره حضور یافتند.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 21 تير 1396
  • تعداد بازدید 270

اخبار

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/04/31

اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مراغه ای

1403/04/30

خیر مراغه ای هزینه درمان ۳۵۸ بیمار را پرداخت کرد

1403/04/27

عملیات احداث آزمایشگاه غذا و دارو و بهسازی ساختمان مدیریت غذا و دارو شروع شد

1403/04/23

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات استخدامی با حضور کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد

1403/04/23

ویزیت رایگان عشایر سهند در شهرستان مراغه

1403/04/20

خودمراقبتی گام اول سلامت است

1403/04/20

فراخوان جذب هیات علمی متعهد خدمت

1403/04/19

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27