Aa
تاریخ : يکشنبه 3 ارديبهشت 1396
کد 957

به مناسبت هفته سلامت/دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، در برنامه رادیویی شهر مراغه به تشریح طرح تحول نظام سلامت و برنامه های هفته سلامت 1396 پرداخت

وی در این رابطه عنوان کرد: در دنیای امروز مفاهیم سلامت جایگاه وسیع تری پیدا کرده است و سلامتی دیگر فقط به عنوان سلامت جسمی در نظر گرفته نمی شود.
وی در این رابطه عنوان کرد: در دنیای امروز مفاهیم سلامت جایگاه وسیع تری پیدا کرده است و سلامتی دیگر فقط به عنوان سلامت جسمی در نظر گرفته نمی شود.
ایشان با بیان این نکته که فردی که از نظر جسمی سالم است مطابق تعریف سازمان بهداشت جهانی لزوما نمی تواند به عنوان یک فرد سالم تعرف شود، افزود: طبق این تعریف سلامتی دارای ابعاد روحی، روانی، جسمی و معنوی است که هریک جایگاه ویژه ی خود را در تعریف سلامتی دارند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به شعار هفته سلامت" زندگی سالم با نشاط و امید" گفت: این شعار جایگاه ویژه ی سلامت روانی، روحی و معنوی را می رساند و هر جامعه ای که می خواهد  پویا و سالم  باشد باید به این ابعاد از سلامتی هم توجه کند و برنامه داشته باشد.
دکتر علی جنتی زنده کردن برخی از سنت های آداب و معاشرت و ارتباطات اجتماعی را مهم برشمرد و افزود: صله رحم و داشتن ارتباطات اجتماعی سالم در دین ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و بهترین راه نجات جامعه احیاء این سنت های حسنه است.
وی تنبلی، پرخوری و انزوا را از دلایل اصلی بیماری های دنیای مدرن ذکر کرد و گفت: با تغذیه مناسب، تحرک کافی و ارتباطات سالم اجتماعی می توان از بروز 70 تا 80 درصد بیماری ها پیشگیری کرد.
ایشان افزود: اگر به چند نکته بسیار ساده توجه کنیم به راحتی می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنیم و متحمل هزینه ها و مشکلات مربوط به درمان آنها نشویم.
دکتر علی جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: در سایه ی منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح تحول سلامت توجه بسیار ویژه ای به بخش سلامت جامعه شده است.
ایشان کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم و ایجاد زیرساخت های درمانی و بهداشتی را دو دستاورد بسیار مهم این طرح عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح دغدغه مردم در مورد هزینه های درمانی کم شده است و زیرساخت های مربوط به بهداشت و درمان هم به سرعت در حال تکمیل شدن هستند.
همچنین دکتر علی جنتی با ارائه ی گزارشی از فعالیت های انجام شده در طی یک سال گذشته در شهرستان مراغه گفت:  طی سال گذشته پروژه های زیرساختی بسیار زیادی در دانشکده علوم پزشکی مراغه شروع شد و انشالله در سال ۱۳۹۶ از بیش از ۲۰ هزار مترمربع پروژه ی عمرانی بهره برداری خواهد شد.
ایشان یکی از دغدغه های دانشکده علوم پزشکی مراغه را افتتاح مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا عنوان کرد و افزود: این پروژه بیش از ۹۵% پیشرفت فیزیکی داشته است و حتی وسایل لازم برای تجهیز آن تهیه شده است اما متاسفانه عدم تکمیل آن توسط سازمان مسئول باعث بوجود آمدن برخی مشکلات دیگر از جمله افزایش بار مراجعه به بیمارستان های دیگر می شود.
دکتر علی جنتی در بخش دیگری از این برنامه ی زنده رادیویی به سولات شنوندگان پاسخ داد. در پاسخ به یکی ار شنوندگان، رئیس دانشکده علوم پزشکی از تلاش برای جذب متخصص چشم و راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در ساختمان جدید کلینیک تخصصی دانشکده خبر داد.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 3 ارديبهشت 1396
  • تعداد بازدید 228
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

اسامی پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

1403/02/29

افزایش موالید بین مادران بالای ۳۵ سال مراغه

1403/02/28

احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه معطل تملک زمین مجاور است

1403/02/28

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون بکارگیری نیروی شرکتی کارشناس مراقب سلامت مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴جهت تشکیل پرونده گزینشی

1403/02/23

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

اجرای مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در روستاهای سیاری شهرستان مراغه

1403/02/14

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04