Aa
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1396
کد 948

به مناسبت هفته سلامت/دکتر علی جنتی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه مراغه: ابلاغ سیاستهای کلان سلامت از جانب مقام معظم رهبری و اجرای طرح تحول سلامت، باعث کاهش دغدغه های مردم در رابطه با مسائل سلامت شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه که در اولین روز هفته سلامت با شعار" زندگی سالم، با نشاط و امید" سخن می گفت، افزود: سلامت روان، اجتماعی، معنوی و جسمانی چهار بعد اصلی سلامتی هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشکده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه که در اولین روز هفته سلامت با شعار" زندگی سالم، با نشاط و امید" سخن می گفت، افزود: سلامت روان، اجتماعی، معنوی و جسمانی چهار بعد اصلی سلامتی هستند.
ایشان ادامه داد: به عبارت دیگر برای داشتن یک جامعه ی سالم و پویا همه ی این ابعاد سلامتی باید تامین شوند و به این جهت می توان گفت سلامت روان و معنوی به اندازه سلامت جسمی افراد مهم هستند.
دکتر علی جنتی گفت: بر این اساس ، شعاری که برای هفته سلامت امسال در نظر گرفته شده است سعی می کند توجه افراد را به سلامت روان جلب کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه اذعان کرد: این یک حقیقت ثابت شده است که افرادی که از اختلالات روانی و افسردگی رنج می برند در ارتباطات و دیدگاههای خود دچار مشکل می شوند و میل به فعالیت در آنها تحلیل می رود.
ایشان گفت: هفته سلامت فرصت بسیار مغتنمی ست تا همه ما یک بار دیگر عوامل خطرناکی که سلامت خود و جامعه مان را به خطر می اندازند مورد بررسی قرار دهیم و در صورت امکان راهکارهای مناسب برای آنها پیدا کنیم.
وی ادامه داد: به نظر می رسد تغییری که در نتیجه ورود تکنولوژی در سبک زندگی ما ایجاد شده است باعث به وجود آمدن اختلالات روانی متعدد و افسردگی شده است و اگر ما بتوانیم وقت بیشتری را صرف حرف زدن و ارتباط با دیگران کنیم و صله رحم و صمیمیت را مهم بشماریم خواهیم توانست بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.
دکتر علی جنتی تنهایی و منزوی شدن را از مشکلات مهم افراد در جوامع مدرن برشمرد و گفت: موثرترین راه برای حل این معضل ایجاد نشاط و امید در افراد جامعه است و ورزش بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.
رئیس دانشکده ادامه داد: با در نظر گرفتن شعار هفته سلامت امسال امیدوارم و پیشنهاد می کنم این سال را با افزایش تحرک بدنی، کاهش استفاده از خودروی شخصی و مصرف غذاهایی با چربی، نمک و قند پایین به یک سال پر از شور و نشاط و سلامتی تبدیل کنیم.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح برنامه های طرح تحول سلامت، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمامی افراد ساکن شهر و روستاهای مراغه تحت پوشش مراقبت های بهداشتی هستند و مراقبین بهداشتی ما با حساسیت تمام سلامتی مردم را رصد و غربالگری می کنند.
وی ادامه داد: مورد بسیار مهم دیگری که امسال شروع کرده ایم ثبت نام از داوطلبان اهداء عضو در شهرستان مراغه است که به واقع کار بسیار خداپسندانه ای ست و همکاران ما در حال حاضر همزمان با این مراسم این کار را انجام می دهند.
همچنین دکتر علی جنتی با ارائه ی گزارشی از فعالیت های انجام شده در طی یک سال گذشته در شهرستان مراغه گفت:  طی سال گذشته پروژه های زیرساختی بسیار زیادی در دانشکده علوم پزشکی مراغه شروع شد و انشالله در سال 1396 از بیش از 20 هزار مترمربع پروژه ی عمرانی بهره برداری خواهد شد که در طی چندین دهه بی سابقه بوده است.
ایشان یکی از دغدغه های دانشکده علوم پزشکی مراغه را افتتاح مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا عنوان کرد و افزود: این پروژه بیش از 95% پیشرفت فیزیکی داشته است و حتی وسایل لازم برای تجهیز آن تهیه شده است اما متاسفانه عدم تکمیل آن توسط سازمان مسئول باعث بوجود آمدن برخی مشکلات دیگر از جمله افزایش بار مراجعه به بیمارستان های دیگر می شود.
 
  • نوشته شده
  • در جمعه 1 ارديبهشت 1396
  • تعداد بازدید 248
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21