Aa
تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1395
کد 909

برگزاری کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات شرکت های دانش بنیان و مزایای

به گزارش روابط عمومی، این کارگاه با حضور اعضای هیات دانشگاههای شهرستان مراغه، مدیران برخی شرکت های فعال ، اعضای انجمن صنعت و معدن، برخی مسوولین فنی و مدیران کارخانجات و جمعی از دانشجویان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، این کارگاه با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاههای شهرستان مراغه، مدیران برخی شرکت های فعال ، اعضای انجمن صنعت و معدن، برخی مسوولین فنی و مدیران کارخانجات و جمعی از دانشجویان برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه، دکتر سید اسماعیل هاشمی اقدم، رییس مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدرس این کارگاه در مورد اهمیت شرکت های شرکتهای دانش بنیان و محصولات آنها به بحث پرداخت.
ایشان به نقش مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در هدایت افراد دارای ایده فن آورانه و کمک و مشاوره برای ثبت محصول خود بعنوان محصول دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دولت قوانین حمایتی بسیار متعددی برای محصولات این شرکت ها دارد.
رییس مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در کل دولت با شصت و هشت بسته حمایتی از این شرکت های حمایت می کند و معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی برای صادرات یا واردات ماده خام اولیه، خدمات بیمه ای، وام های حمایتی از جمله ی این بسته ها است.
در بخش دیگری از این کارگاه، دکتر پورجعفر، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه و دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی، گفت: دانشکده علوم پزشکی مراغه آمادگی دارد به ایده ها و محصولات دانش بنیان چه از طریق دفتر ارتباط باصنعت و چه از طریق مراکز رشد مستقر درتبریز یا مراغه کمک کند.
ایشان ادامه داد: درصدد هستیم تا در آینده نزدیک مرکز رشد سلامت را در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه راه اندازی کنیم تا مستقیما خود به طرح ها و محصولات دانش بنیان خدمات بدهیم.
همچنین دکتر پورجعفر تاکید کرد: مشارکت صنایع در حوزه های مختلف بخصوص حوزه مواد غذایی و داروهای گیاهی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه و دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی افزود: تاکنون چندین جلسه مشترک با مدیران کارخانجات و مسوولین فنی داشته ایم تا آنها را با قوانین موجود آشنا سازیم و امیدوارم  در آینده ثمره این جلسات مشترک را ببینیم.
وی گفت: راه اندازی دفتر تحقیق و توسعه در کارخانجات بسیار حائز اهمیت است و تاکنون توانسته ایم اولین دفتر تحقیق و توسعه را در یکی از کارخانجات راه اندازی کنیم.
دکتر پورجعفر ادامه داد: دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه هم در این راستا بسیار جدی هستند و راه اندازی هر چه سریعتر مرکز رشد دانشگاه را خواستارند و در این زمینه نیز حمایت های شایانی را انجام داده اند.
گفتنی ست در این جلسه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مراغه، دانشگاه آزاد اسلامی مراغه، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی صنایع غذایی، دانشگاه الزهرا، مدیران برخی شرکت های فعال ، اعضای انجمن صنعت و معدن، برخی مسوولین فنی و مدیران کارخانجات و جمعی از دانشجویان علاقمند شرکت داشتند.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 23 اسفند 1395
  • تعداد بازدید 406

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21