Aa
تاریخ : شنبه 6 شهريور 1395
کد 638

مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز در شهرستان مراغه برگزار شد

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه: پزشکی یک حرفه نیست، یک تعهد است و به این سبب است که حضور پزشکان در کنار دیگر همکاران اثربخشی برنامه های حوزه ی سلامت را افزایش می دهد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه: پزشکی یک حرفه نیست، یک تعهد است و به این سبب است که حضور پزشکان در کنار دیگر همکاران اثربخشی برنامه های حوزه ی سلامت را افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت روز پزشک و روز داروساز به همت سازمان نظام پزشکی شهرستان مراغه و با حضور محمدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ی شهرستان مراغه، حاج سلمان خدادادی، نماینده ی معین شهرستان مراغه و عجب شیر، اسماعیل خیرالهی، رئیس دادگستری، دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه و پزشکان و داروسازان منطقه برگزار شد.

در این مراسم، دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه، ضمن تبریک روز پزشک و روز داروساز و همچنین هفته ی دولت و روز کارمند گفت: به واسطه ی اینکه پزشکی با حیات انسان ها سر و کار دارد نمی توان به آن فقط به عنوان یک حرفه نگاه کرد چرا که در واقع سرنوشت جامعه در گرو تلاش های احیاگر و حیات بخش پزشکان است.

ایشان ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت، دولت خدمتگزار گام بسیار بلندی در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه برداشت اما واقعیت این است که بدون همکاری پزشکان این طرح نمی توانست اثربخشی زیادی داشته باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن اشاره به برخی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت کشور اذعان کرد: نمی توان کتمان کرد که نظام سلامت ما خیلی پرهزینه است و باید با حرکت به سوی سیاست اقتصاد مقاومتی سعی کنیم با کاهش دادن هزینه های خود به فکر ارتقای بیشتر کیفیت خدمات خود باشیم.

دکتر علی جنتی افزود: برای نیل به این هدف مهم، پزشکان و داروسازان محترم می توانند از طریق کاهش هزینه های  مربوط به مصرف دارو با تجویز داروهای ضروری یا پرهیز از برخی اقدامات تشخیصی غیر ضروری به این امر کمک کنند.  

ایشان افزود: در سند تدوین و توسعه ی استانی، مراغه به عنوان قطب درمان جنوب آذربایجان در نظر گرفته شده است اما برای اینکه این اتفاق مبارک بیافتد ما نیازمند کمک بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در امور خیریه هستیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در طول یک سال گذشته اقدامات زیرساختی مهمی در دانشکده مراغه انجام شده است تا هرچه زودتر بتوانیم به این هدف برسیم و همه ی مسائل مربوط به حوزه ی درمان جنوب استان را پوشش بدهیم. از جمله ی اقدامات می توان به اخذ مجوز اصولی احداث بیمارستان 350 تختخوابی، احداث مرکز جامع سرطان توسط خیرین، راه اندازی مراکز قلب، دیالیز و شیمی درمانی سرپایی، احداث ساختمان کلینیک ویژه، احداث بلوک زایمانی، طرح توسعه ی اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) ، توسعه ی زیرساخت های آموزشی دانشکده و غیره اشاره کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، محمدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ی شهرستان مراغه، پس از تبریک روز پزشک و روز داروساز و هفته ی دولت گفت: امنیت و سلامت دو امر مهم در ثبات یک کشور هستند. اما به جرات می توان گفت اگر سلامت یک جامعه تامین نشود امنیت آن هم به خطر می افتد به این سبب نقش پزشکان در پیشرفت، اعتلا و ثبات یک جامعه بی بدیل است.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، حاج سلمان خدادادی، نماینده ی معین شهرستان های مراغه، عجب شیر و سراجو، ضمن تبریک روز پزشک و روز داروساز و هفته دولت گفت: به سبب پیشینه ی تاریخی و فرهنگی خود، شهرستان مراغه از جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار است و انتظار می رود در حوزه ی سلامت هم بتواند به جایگاهی که شایسته آن است دست پیدا کند.

ایشان افزود: امیدوارم در مدتی که به عنوان نماینده ی معین در خدمت مردم با فرهنگ مراغه هستم با همکاری مسئولین محترم شهرستان گام های مهمی در حوزه ی سلامت شهرستان مراغه و منطقه برداریم.

در ابتدای این مراسم، دکتر مقدم شهابی، رئیس نظام پزشکی شهرستان مراغه، ضمن تبریک روز پزشک و داروساز گفت: باید با مجهز کردن خود به علم روز و جدی گرفتن حرفه ی خود جلوی انتقادهای مغرضانه را بگیریم.

گفتنی ست در پایان این مراسم از پزشکان نمونه ی شهرستان تجلیل شد. در این مراسم از دکتر غمخوار، فوق تخصص گوارش و پزشک نمونه ی کشوری، دکتر فرحناز اسلامی، متخصص کودکان و پزشک نمونه شهری، دکتر مهراد، دندانپزشک نمونه شهری، خانم دکتر زنبوری، داروساز نمونه ی شهری، خانم دکتر خدمتی ، همکار معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و پزشک نمونه ، دکتر یونس بدری، متخصص عفونی و پزشک نمونه شهری، دکتر خدایی، متخصص داخلی و پزشک نمونه ی شهری، دکتر فرید فضلی، پزشک عمومی و نمونه شهرستان ملکان، و دکتر آریا حسنی، پزشک عمومی و نمونه شهرستان ملکان قدردانی شد.


  • نوشته شده
  • در شنبه 6 شهريور 1395
  • تعداد بازدید 786
  • واحد ارجاع دهنده

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27

فراخوان دعوت به همکاری:

1403/03/26

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سامانه TTAC

1403/03/26

اطلاعیه زمان بندی مصاحبه  پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخه 1402/12/25

1403/03/23

دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه 12 کارنامه جوانی جمعیت را بین 63 دانشگاه/دانشکده کشور کسب کرد

1403/03/21

پنج ماموریت اورژانس مراغه در سال گذشته با انتقال هوایی بوده است

1403/03/17

نامگذاری مرکز جامع خدمات سلامت دانشکده به نام شهید رحمتی

1403/03/16

معاون وزیر: دریافتی دستیاران پزشکی در دولت سیزدهم هشت برابر شد

1403/03/08

افتتاح ۲ طرح حوزه سلامت مراغه با حضور معاون وزیر بهداشت

1403/03/08