Aa
تاریخ : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
کد 3408

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه؛

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

به گزارش روابط عمومی، دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم‌پزشکی مراغه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته مراغه با گرامی داشت هفته سلامت گفت: حوزه بهداشت یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و خوشبختانه اقدامات بسیار بزرگی در حوزه سلامت در حال اجراست. 
وی اضافه کرد: در یکسال گذشته اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان مراغه از جمله افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهید بهشتی، راه اندازی مرکز فیزیوتراپی کار درمانی و گفتار درمانی و دستگاه ماموگرافی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و خرید میکروسکوپ فوق پیشرفته الکترونیکی در بیمارستان سینا انجام شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش و پشتکار همکاران حوزه بهداشت ۹۴ هزار نفر از مردم مراغه در پویش ملی فشار خون و دیابت غربالگری شدند.

دکتر ارجمند گفت: آزمایشگاه مرکزی بهداشت مراغه در ماه های گذشته به دستگاه پیشرفته تشخیص هیپوتیروئیدی نوزادان تجهیز شده است،که از لحاظ امکانات آزمایشگاهی از بیشتر استان های کشور مجهزتر می باشد، و نیاز مراغه از مرکز استان جهت برخی آزمایشهای تخصصی را بی نیاز کرده است. 

رییس دانشکده به طرح رایگان فلورایدتراپی دندان‌های دانش آموز مدارس ابتدایی مراغه اشاره کرد و گفت: این طرح به همت کارشناسان دندان خانه‌ها و مراکز بهداشت در مدارس شهری و روستایی بیش از ۲۷ هزار دانش آموز در حال اجراست. 

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در بخش درمان و جذب پزشک فوق تخصص و متخصص در مراغه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ پزشک فوق تخصص و متخصص در رشته های فوق تخصص غدد و بالغین, فوق تخصص گوارش ، فوق تخصص خون و ... در مراغه جذب و در حال ارایه خدمت هستند. 

دکتر ارجمند در انتهای سخنان خود به پروژه های عمرانی دانشکده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های صورت گرفته و با کمک خیران حوزه سلامت ساختمان تشریح برای دانشجویان پزشکی و مرکز جامع سلامت جانبازان آماده بهره برداری می باشد که انشالله به زودی افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن هفته ملی جمعیت گفت: موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد جوانی جمعیت است و در این راستا دانشکده علوم پزشکی مراغه مطابق دستورالعمل های ابلاغی تمامی تلاش های خود را برای انجام برنامه های مربوط کرده است.
 
دکتر ارجمند ادامه داد: البته برای اجرای برنامه های مربوط به جوانی جمعیت همه ی سازمان ها باید پای کار باشند تا انشالله با عبور از این مرحله بتوانیم در مسیر رشد مثبت جمعیت و دستیابی به جامعه ای جوان و پویا گام برداریم.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • تعداد بازدید 77
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21