Aa
تاریخ : دوشنبه 11 دي 1402
کد 3295

در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت ؛

مرکز درمان ناباروری سطح دو دانشکده علوم پزشکی مراغه افتتاح شد

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه در آیین افتتاح مرکز درمان ناباروری گفت:تلاش برای درمان ناباروری می تواند گامی موثر در افزایش جمعیت در کشور باشد.
دکتر داوود اسدیان افزود: حدود ۲۰ درصد از ازدواج ها با مشکل ناباروری مواجه می باشند که ضرورت برنامه ریزی برای درمان آنها باید اولویت نظام سلامت باشد.
 
وی اذعان کرد: خداوند متعال را شاکریم که پویایی در دانشکده علوم پزشکی جاری می باشد و این مجموعه با توان بالایی در عرصه سلامت مردم تلاش کرده و این مرکز نیز بعنوان مرکز سطح دو درمان ناباروری در راستای خدمت رسانی به زوجین نابارور  تلاش خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد :این‌مجموعه بهداشتی و درمانی، بسترساز خدمات رسانی و برخورداری بانوان جامعه از طعم شیرین فرزند داشتن و مادری خواهد بود.
 
وی ادامه داد: در بررسی قانون حمایت از جوانی جمعیت که از تاکیدات دولت سیزدهم بوده، ایجاد مراکز درمان ناباروری  برای برون رفت از چالش چاله جمعیتی و افزایش جمعیت  و فرزند آوری،  نقشی اساسی خواهند داشت.
 
وی با اشاره به ناباروری حدود ۲۰ درصد از زوج های جوان اضافه کرد: عدم فرزندآوری و باروری از مهم ترین علل طلاق در کشورمان بوده است.
 
وی گفت: هم اکنون نیز نرخ جوانی جمعیت در کشورمان رو به کاهش بوده لیکن این امر می تواند چالش های عمده ای پیش روی توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه ایجاد کند.
 
 
 
وی اضافه کرد: هم اکنون  حدود هفت  الی ۱۰ هزار نفر در این شهرستان نیاز به  دریافت خدمات درمان ناباروری هستند و از این رو افتتاح این مرکز می‌تواند به ایجاد  قطب درمان ناباروری در جنوب استان منجر شده  و باید در توسعه آن با توجه به نیاز جامعه تلاش شود.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در آیین افتتاح این مرکز گفت:در  بحث  جوانی جمعیت تاکید ویژه ای بر درمان ناباروری صورت گرفته است و این مرکز در همین راستا  و براساس ماده ۴۱ قانون جوانی جمعیت تاسیس شده است.
 
دکتر ارجمند افزود: جوانی جمعیت از مسایل بسیار مهم کشور به شمار می‌رود و فعالیت این مرکز با کمترین میزان هزینه برای بیماران و زوجین در زاد و ولد موثر است.
 
وی ادامه داد: این مرکز خدمات سطح دو را به جامعه هدف ارائه می کند و در تلاش هستیم تا این مرکز به زودی به مرکز سطح ۳ ارتقا خواهد یافت.
 
معاون درمان این دانشکده ضمن خرسندی از افتتاح این مرکز  بیان کرد: که هزینه‌های درمان ناباروری زوجین با تعرفه آزاد حدود پنج تا ۷۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد و همان خدمات در این مرکز و با تعرفه‌های دولتی با حدود ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
دکتر جلیل اعتمادی افزود: این مرکز بر اساس آیین‌نامه تاسیس و بهره‌برداری مراکز تخصصی درمان ناباروری یا «ART»، واحدهای درمان ناباروری سطح ۲ توانمندی بررسی علل ناباروری زوج در قالب کلینیک‌های تشخیصی مردان و زنان و خدمات سونوگرافی را باید داشته باشد.
 
مدیر بیمارستان شهید بهشتی نیز در این آئین گفت:  ۴ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ هزینه شده و برای ارتقای آن به سطح سه حدود پنج تا ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
دکتر اسماعیل زاده افزود:  با بیان اینکه مراکز درمان ناباروری آذربایجان‌شرقی پیش از این تنها در تبریز و میانه فعالیت داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود که روزانه ۱۰ تا ۱۵نفر از زوجین نابارور در این مرکز پذیرش شوند و در صورت استقبال بیماران منطقه، امکان فعالیت در نوبت بعد از ظهر هم وجود دارد.

























 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 11 دي 1402
  • تعداد بازدید 237
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20