Aa
تاریخ : يکشنبه 31 ارديبهشت 1402
کد 3013

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه؛

پیشرفت یک جامعه در گرو رشد بالای جمعیتی آن جامعه است

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه جوانی جمعیت را یکی از موضوعات مهم ابعاد سلامت برشمرد و گفت: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که جمعیت آن جوان باشد و رشد بالای جمعیتی داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی صبح امروز مراسم گرامیداشت هفته جوانی جمعیت با حضور دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، معاونین و مدیران دانشکده در سالن ولایت ستاد مرکزی برگزار شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مراغه در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته جوانی جمعیت که امسال با شعار سهم من از جوانی ایران نام گذاری شده است گفت: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که جمعیت آن جوان باشد و رشد بالای جمعیتی داشته باشد؛ داشتن جمعیت زیاد سبب داشتن جامعه نخبگانی است که سبب رشد و پیشرفت آن جامعه می‌شود.
 
دکتر ارجمند در این مراسم به تشریح وضعیت جمعیت کشور و افزایش احتمالی تعداد سالمندان، در سنوات آتی پرداخته و برلزوم بازنگری در اهمیت امر ازدواج و تشویق زوج های جوان به فرزند اوری جهت صیانت از سلامت جامعه در آینده، تاکید نمود.
 
وی اضافه کرد: جوانی جمعیت متضمن امیدآفرینی و آینده سازی در کشور است و باید نگاه‌ها به مقوله جوانی جمعیت جدی‌تر باشد زیرا مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی مسئله جمعیت را به‌عنوان دغدغه اصلی کشور نامیده است که نشان‌دهنده اهمیت بالای این موضوع است.
 
دکتر ارجمند همچنین جوانی جمعیت را یکی از موضوعات مهم ابعاد سلامت برشمرد و گفت: و با بیان اینکه جمیعت زیاد باعث رشد جامعه می‌شود، عنوان کرد: جامعه‌ای که پیر باشد آن جامعه سالم نیست بنابراین برای آنکه جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید فرزند آوری و رشد جمعیت را در آن جامعه بالا ببریم.
 
دکتر ارجمند تاکید کرد: جمعیت جوان بانشاط و سالم سرمایه عظیم کشور در مسیر پیشرفت است و برای پیمودن راه توسعه به جامعه‌ای جوان و بانشاط نیاز داریم که رسیدن به آن در گروه توجه ویژه به مقوله جمعیت و فرزند آوری است.
 
 
به گزارش روابط عمومی در این مراسم در راستای تکریم و تجلیل از کارکنان شاغل در دانشکده علوم پزشکی مراغه که در سال ۱۴۰۱ ضمن ارج نهادن به سنت حسنه ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند آوری از سیاستهای جمعیتی کشور اعلام حمایت نموده اند، با حضور اعضای هیات رئیسه دانشکده، تشکر و قدردانی به عمل آمد و هدایایی به رسم تشکر اهدا گردید.
 
در این مراسم به 5 نفر از کارکنان به قید قرعه به همراه کارکنانی که سومین فرزند آنها به دنیا آمده است، سفر زیارتی مشهد مقدس از سوی دانشکده تقدیم شد.
 
گفتنی است در این مراسم به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر از کارکنان دختر شاغل دانشکده هم تجلیل به عمل آمد.





















 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 31 ارديبهشت 1402
  • تعداد بازدید 103
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20