Aa
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1395
کد 528

حضور سرپرست دانشکده و هیئت همراه در سومین جلسه مشترک هیأت امناء و پایش برنامه عملیاتی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 2 کشور

سومین جلسه مشترک هیأت امناء و پایش برنامه عملیاتی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 2 کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

حضور سرپرست دانشکده و هیئت همراه در سومین جلسه مشترک هیأت امناء و پایش برنامه عملیاتی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 2 کشور

سومین جلسه مشترک هیأت امناء و پایش برنامه عملیاتی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 2 کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

این جلسه با حضور معاون برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت ، نمایندگان معاونت های ستادی وزارت بهداشت ، اعضاء هیات رییسه، روسا و نمایندگان برنامه عملیاتی دانشگاههای علوم پزشکی اردبیل، تبریز ، ارومیه و مراغه ، دکتر امین لو دبیر مجامع هیات امناء و دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تشکیل شد.

به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، معاون برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در جلسه مشترک هیات امناء و پایش برنامه عملیاتی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 2 کشور که در سالن ولایت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی به 10 منطقه تقسیم شدند که شیوه نامه برنامه عملیاتی ابلاغ خواهد شد که به ما کمک می کند تا سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را محقق و اجرایی نماییم.

مهندس طاهر موهبتی یکی از چالش های نظام برنامه ریزی در کشور را نبود برنامه عملیاتی ذکر کرد و گفت: ما معمولا در قالب برنامه استراتژیک به لایه های فوقانی توجه می کنیم و مباحثی همانند چشم اندازها، ماموریت ها، اهداف کلیدی و میزان کمی و کیفی با عناوین مختلف گفته می شود اما به لایه های زیرین و پایین تر آنچنان که باید توجه نمی شود.

وی افزود: چالش هایی که در این حوزه وجود دارد به دلیل تعدد وظایف ، ماموریت ها ، تنوع و حجم بالای فعالیت ها و جامعه هدف وجود دارد که  توسط برنامه عملیاتی رفع خواهد شد.

معاون برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  استفاده از برنامه عملیاتی و پایش برنامه و نظارت ارزیابی برای رسیدن به اهداف چشم اندازه 1404 که جامعه ای برخوردار از سلامت و امنیت غذایی باشد را مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه بتوانیم به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حوزه سلامت که به وزارت بهداشت درمان و دولت ابلاغ شده جامه عمل بپوشانیم.

مهندس موهبتی به علل اجرایی نشدن برنامه ریزی ها اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که  مهمترین دلیل نیز در کشور به شمار می رود زمانبربودن تدوین و اجرای برنامه ریزی است که کم بودن زمان مسئولیت مدیران نیز مزید براین مسئله است ، مقاومت در برابر تغییر رفتار ، بی اطلاع بودن سیستم از برنامه ریزی صورت گرفته، عدم هزینه کرد در بحث مشاوره و برنامه ریزی، هم راستا نبودن بودجه و برنامه و نداشتن جایگاه در اولویت کار مدیران از دیگر علل شکست برنامه ریزی محسوب می شود.

وی افزود: بعضا مشاهده می شود که مدیران ، فعالیت برنامه ریزی را به کارشناسان می سپارند که در آن مرحله تصمیم سازی صورت می گیرد ولی هیچ گاه به تصمیم گیری نمی انجامد چراکه در بعضی از مواقع مدیران به روزمره گی مبتلا هستند.

مهندس موهبتی معاون برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: خدمت در حوزه سلامت مایه افتخار و مباهات همه کارکنان است اظهار داشت این حوزه بدون هیچگونه چشم داشت و به دور از سیاسی کاری به تمام مردم ارائه خدمات می نماید چرا که وزارت بهداشت فقط محل خدمت به عموم مردم با هر اعتقاد و دیدگاهی بخصوص رسیدگی به مناطق محروم و مردم است.

وی افزود: کاهش هزینه های درمانی  همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و نعمت سلامت در کنار امنیت از موارد تاکید شده دین مبین اسلام است افزود: اگرچه اجرای طرح تحول نظام سلامت بار مضاعفی بردوش وزارت بهداشت گذاشته ولی به رغم همه این فشار زیاد کاری و افزایش میزان ارائه خدمات ، کارکنان حوزه سلامت با توان و انگیزه ای مضاعف در راه خدمت به مردم ثابت قدم و استوارند.

وی در خاتمه نهادینه کردن برنامه ریزی ، اجرای برنامه ، ارائه مطالب ساده تر در تدوین برنامه ، مطالبه گر شدن هیئت های امناء در برنامه عملیاتی ، ارتقاء جایگاه حسابرسی و رصد موضوعات مطرح شده در جلسات هیئت امناء به صورت اختصاصی را از دیگر اهداف مورد نظر این نشست ذکر کرد.

گفتنی است در ادامه نشست، کار گروههای تخصصی هیأت امناء و مسئولین پایش برنامه عملیاتی به صورت جداگانه برگزار شد و  اعضاء در راستای عملیاتی کردن اهداف کلان ترسیم شده و بررسی جزئیات آن به بحث و تبادل و نظر پرداختند.


  • نوشته شده
  • در شنبه 8 خرداد 1395
  • تعداد بازدید 564
  • واحد ارجاع دهنده

اخبار

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18