Aa
تاریخ : يکشنبه 30 مهر 1396
کد 1194

هفتمن نشست کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی به نقل از مفدا مراغه ، هفتمین نشست کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان مراغه با حضور دبیر شبکه فناوری و نوآوری مهندسی پزشکی استان و نماینده موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در شمالغرب و غرب کشور در سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
در این جلسه دکتر علی جنتی، دبیر کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان و رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، با تاکید بر نقش تاثیر گذار کمیته مذکور گفت: از زمانی که کمیته دانش بنیان تشکیل شده است سعی کرده ایم هرماه حداقل یک جلسه تشکیل شود و براساس دستور العمل مشخص کار خود را شروع کنیم.
ایشان همچنین در خصوص نمایشگاه ربع رشیدی که در آبان ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: ما بایستی در نمایشگاه ربع رشیدی در سطح مراغه و در شأن این شهرستان شرکت کنیم.
وی افزود: توانمندی بالقوه بسیار زیادی در این شهرستان وجود دارد و باید آنها را کشف کرد و یکی از رسالت های مهم این کمیته پروراندن و هدایت این استعدادها به سمت تولید و دانش بنیان شدن محصولات می باشد.
دکتر جنتی همچنین گفت: انتظار دارم با جدیت ویژه ای در نمایشگاه حضور داشته باشیم و امیدوارم حاصل کار تیمی ما براین اصل استوار باشد که بتوانیم فکرهای بدیع و ایده های جدید را در استارت آپ های جدید ببینیم
مهندس مسکینی، معاون عمرانی فرمانداری مراغه، نیز در این راستا و با تاکید بر حضور پررنگ موسسات آموزش عالی شهرستان مراغه در این رویداد گفت: با توجه به تعبیه غرفه اختصاصی برای دانشکده علوم پزشکی مراغه انتظار می رود دانشگاههای شهرستان با اطلاع رسانی گسترده و ثبت نام در این رویداد مهم، در معرفی پتانسیل های علمی شهرستان بدرخشند.  
در ادامه جلسه دکتر فرزاد، دبیر شبکه فناوری و نوآوری مهندسی پزشکی استان، در سخنانی با تشریح حوزه فعالیتی رویداد ربع رشیدی گفت : نمایشگاه ربع رشیدی از سال 93 به طور جدی اجرا می شود و ما همیشه از این نمایشگاه طرح ها و نتایج خوبی گرفته ایم.
وی افزود: یکی از افتخارات آذربایجان شرقی این است که جزء 5 منطقه علمی و فناوری کشوری است و هدف غایی منطقه ویژه علمی و فناوری عبارت است از : توسعه علمی، تولید علم، تحقق اقتصاد دانایی محور که برگرفته از الگوی سیلیکون ولی است و این منطقه ویژه آمده تا ارتباطات رابه هم وصل کند
دکتر فرزاد در ادامه بر چهار عنصر لازم برای منطقه ویژه شدن تاکید کرد که که عبارتند از:
1️ شرکت هایی که تحت برند خود یا دیگری کار می کنند که شهرستان مراغه برند سازی نشده است.
2️ دانشگاه ها   
3️ خدماتی ها   
4️ ساید یار ها که هر کداممان بازیگران این سیستم هستیم
دبیر شبکه فناوری و نوآوری مهندسی پزشکی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نمایشگاه امسال مسئول زوم مهندسی پزشکی نمایشگاه ربع رشیدی از مراغه است و این فرصت خوبی است تا مراغه پتانسیل های خود را نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان مراغه پتانسیل شهر خلاق شدن را دارد و در ایران ۲ شهر تا بحال به عنوان شهر خلاق شناخته شده است :
 ۱. شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراکی 
۲. شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی
و شهر مراغه می تواند شهر بعدی خلاق در سطح کشور عمل نماید و تجاری سازی فناوری از اولین هدف ها است.
گفتنی است در ادامه این جلسه، مهندس تقوی، دبیر خانه صنعت و معدن شهرستان مراغه، گفت: ما خانه صنعت و معدن را به شاهراهی برای متصل شدن صنعت و دانشگاه تبدیل کرده ایم و در این رابطه نیز همکاری های کلانی بین خانه صنعت و معدن و بخش ارتباط با صنعت دانشکده علوم پزشکی انجام گرفته است که در آینده نزدیک شاهد نتیجه تعاملات خواهید بود
دکتر پور جعفر، دبیر کمیته اقتصاد دانش بنیان شهرستان مراغه، در این جلسه گفت: از زمان آغاز به کار کمیته تا کنون موفق به برگزاری هفت نشست بوده ایم و بازخوردهای قابل قبولی نیز در این راستا بدست آمده است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مناسبی که بین سازمانها و ادارات درگیر در کمیته وجود دارد و با تدوام جلسات کاربردی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 30 مهر 1396
  • تعداد بازدید 207

اخبار

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18